Novice

Bi želeli videti še preostalo vsebino za člane? - Prijavite se tukaj!

ZAZNANE ANOMALIJE IN PRIZNAVANJE ŽE PRIDOBLJENE USTREZNE IZOBRAZBE NA VI. STOPNJI TER SPREMEMBA IN DOPOLNITEV 110.ČLENA ZAKONA O ORGANIZACIJI IN DELU V POLICIJI (ZODPOL) –   POBUDA
Suzana DRAŠLER
/ Categories: Novice za člane

ZAZNANE ANOMALIJE IN PRIZNAVANJE ŽE PRIDOBLJENE USTREZNE IZOBRAZBE NA VI. STOPNJI TER SPREMEMBA IN DOPOLNITEV 110.ČLENA ZAKONA O ORGANIZACIJI IN DELU V POLICIJI (ZODPOL) – POBUDA

Spoštovane članice in člani SPS ter vsi zaposleni v Policiji, MNZ in IRSNZ!


Obveščamo vas, da smo na Ministrstvo za notranje zadeve in vodstvo Policije v zvezi zaznanih anomalij in priznavanja že pridobljene ustrezne izobrazbe na VI. stopnji ter spremembi in dopolnitvi 110. člena zakona o organizaciji in delu v policiji (ZODPol) naslovili pobudo, ki vam jo prilagamo v nadaljevanju obvestila:

Na Sindikat policistov Slovenije se je v zadnjem času ponovno obrnilo večje število članic in članov ter ostalih zaposlenih, in sicer so izpostavili težave povezane s priznavanjem pridobljene izobrazbe vsaj na VI. stopnji, pri čemer imajo tudi pridobljen osnovni poklic policista na V. stopnji. Ponovno so izpostavili, da nekateri zasedajo delovna mesta na VI. stopnji, kjer je zahtevana vrsta izobrazbe Višje strokovno izobraževanje/višja strokovna izobrazba ali Višješolsko izobraževanje (prejšnje)/višješolska izobrazba (prejšnja), pri čemer pa ne morejo prehajati med delovnimi mesti na VI. stopnji, ki so bila 30. 6. 2018, zaradi določb 110. člena ZODPol, prevedena iz V. v VI. tarifni razred. Tako na primer policist na DM višji policist – kriminalist (70630) ne more kandidirati na DM višji policist vodja izmene (70524), ker je za navedeno DM zahtevana vrsta izobrazbe Višje strokovno izobraževanje/višja strokovna izobrazba policist (vsš) ali Višješolsko izobraževanje (prejšnje)/višješolska izobrazba (prejšnja) policijski inšpektor. Pri navedenem je potrebno poudariti, da imajo nekateri pridobljene tudi visoke in univerzitetne izobrazbe.

V preteklosti smo že večkrat opozarjali na težave z nepriznavanjem izobrazbe in težavami z zasedanjem DM, kjer je zahtevana izobrazba policist na VI. stopnji, saj se s tem onemogoča napredovanje starejšim izkušenim ter kompetentnim kadrom na višje vrednotena DM. Zaradi navedenega vas ponovno seznanjamo z zaznanimi težavami povezanimi s priznavanjem pridobljene izobrazbe:




1. določeni policisti, ki imajo priznan spregled izobrazbe ne morejo napredovati na bolj odgovorna delovna mesta (npr. vodje izmene), saj so predlogi s strani pristojnih služb zavrnjeni, in sicer z obrazložitvijo, da tega veljavni 110. člen ZODPol-a ne omogoča. V konkretnem primeru smo ugotovili, da na delovno mesto vodja izmene ni mogel napredovati policist s 25 leti delovne dobe, ustreznimi kompetencami, znanjem in izkušnjami, je pa na drugi strani vse formalne pogoje izpolnjeval policist, ki je imel že končano višjo policijsko šolo in skupaj 6 let in 6 mesecev delovnih izkušenj (V+VI stopnja), kar je popoln absurd in se nam zdi z naše strani nesprejemljivo in terja takojšnje ukrepanje. Pri tem je potrebno poudariti, da prihaja do situacije, ko ima policist spregled izobrazbe in ne more napredovati zaradi tega, ker ne more napredovati v višji naziv ali pa do situacije, ko ima policist že pridobljeno izobrazbo na VI. stopnji, morda celo že zaseda tudi DM na VI. stopnji, pa ne more napredovati v višje vrednoteno DM, ker nima ustrezne zahtevane smeri izobrazbe.

2. določeni policisti, ki imajo priznan spregled izobrazbe so »obtičali« v nazivu višji policist II (na različnih delovnih mestih) in so z letošnjim napredovanjem obenem dosegli tudi plafon plačnega razreda znotraj svojega naziva, kar pomeni, da jim vsaka nadaljnja nezmožnost napredovanja v nazivu, krši tudi zakonsko pravico do napredovanja za 10 plačnih razredov na delovnem mestu, ki ga zasedajo, s čimer so jim kršene pravice iz 16. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (napredovanje za 10 plačnih razredov na delovnem mestu).

3. kar nekaj policistov ima ob osnovni izobrazbi ta to delo že pridobljeno tudi »ustrezno« višješolsko, visokošolsko oziroma celo še višjo stopnjo izobrazbe (pravna, upravna, varstvoslovna, prometna, varnostna…), pa so kljub temu nekateri še vedno v vrsti za došolanje na Višji policijski šoli, vse do takrat pa so popolnoma izenačeni z vsemi ostalimi in to kljub temu, da je bilo v preteklosti že dogovorjeno, da se v takih primerih določena – ustrezna oziroma primerljiva izobrazba prizna, seveda ob pogoju da ima zaposleni že pridobljen »osnovni« poklic policista. Na ta način bi jih nekako izenačili s tistimi, ki so morali opraviti 5 izpitov in diplomo ter na ta način prišli do višje policijske izobrazbe v okviru izrednega študija.

4. obstaja tudi določeno število policistov, ki so ob prehodu na višješolski sistem, torej 30. 6. 2018, zasedali delovna mesta (VPO, LKS, VI…), in sicer z zahtevano katerokoli višješolsko izobrazbo, pa sedaj posledično ne morejo kandidirati za ostala delovna mesta, ki so bila takrat prevedena, saj kar naenkrat nimajo več ustrezne izobrazbe, saj se po novem za delovna mesta zahteva višja strokovna izobrazba policist oziroma policijski inšpektor. Absurd je še toliko večji, ker so bila nekoč ta delovna mesta celo višje vrednotena od delovnega mesta policista.

5. policisti NDM, ki so bili prevedeni na VI. stopnjo so prav tako obtičali v svojih nazivih in jim je vse do ustreznega došolanja onemogočena nadaljnja karierna pot, in sicer tako z napredovanjem v nazivu kot tudi s kandidiranjem na zahtevnejša delovna mesta tako znotraj svojih enot, kot tudi širše. Poleg tega pa se lahko kaj kmalu zgodi, da bodo dosegli tudi plafon plačnega razreda znotraj svojega naziva, kar zopet pomeni, da jim bo kršena zakonska pravica do napredovanja za 10 plačnih razredov na delovnem mestu, ki ga zasedajo, s čimer so jim kršene pravice iz 16. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (napredovanje za 10 plačnih razredov na delovnem mestu).

6. določeni policisti NDM imajo pridobljeno tudi že »ustrezno« višješolsko, visokošolsko oziroma celo še višjo stopnjo izobrazbe (pravna, upravna, varstvoslovna, prometna, varnostna…), pa se glede njihovega statusa oziroma vsaj delnega priznanja izobrazbe, ali celo mogoče pretežnega dela obveznosti povezanih z došolanjem, zadeva ni nikoli sistemsko uredila, pa bi se po našem mnenju morala.

Vsa zgoraj navedena dejstva oziroma zaznane težave neposredno negativno vplivajo na napredovanje, karierno pot, onemogočajo kandidiranje na določena delovna mesta, nenazadnje pa tudi na samo višino plačila za opravljeno delo (nezmožnost nadaljnjega napredovanja v PR). Poleg tega pa se vedno hitreje bliža tudi končni rok (1. 1. 2023) za napotitev vseh policistov, ki še nimajo pridobljene višješolske strokovne izobrazbe na ustrezno došolanje.

V Sindikatu policistov Slovenije zato pozivamo vodstvo Policije, da še enkrat preuči vse možnosti, in sicer tako, da se prizna »ustrezna« izobrazba, prilagodi program došolanja, v upravičenih primerih pa izvede mogoče tudi izobraževanje na daljavo.

Prav tako pozivamo vodstvo policije, da se jasno opredeli glede »došolanja« skozi poklicno nacionalno kvalifikacijo, ki po našem mnenju in predstavljenih dejstvih verjetno ni optimalna rešitev.

Obenem dajemo ponovno tudi pobudo, da se na podlagi meril in kriterijev sestavi seznam študijskih programov, ki so primerljivi s študijskim programom na Višji policijski šoli in zato diplomantom iz teh študijskih programov, ni potrebno na došolanje na Višjo policijsko šolo, ampak se jim enostavno prizna poklicni standard policist na VI. stopnji, seveda ob predpostavki, da imajo že pridobljen osnovni poklic policista (srednja policijska šola, prekvalifikacija za policista…).

Poleg tega pa predlagamo še, da bi se na DM višji policist vodja izmene, ki je po našem mnenju vez med vodstvenimi in operativnimi DM, dodala kot zahtevana vrsta izobrazbe tudi Višje strokovno izobraževanje/višja strokovna izobrazba ali Višješolsko izobraževanje (prejšnje)/višješolska izobrazba (prejšnja). Z navedeno spremembo bi se omogočilo napredovanje kompetentnim kadrom, ki si jih sedaj želijo v marsikateri enoti na tem DM, pa jih vodje ne morejo predlagati, saj Akt glede zahtevane vrste izobrazbe tega ne dopušča.

V SPS smo prepričani, da bi večji del teh težav rešili zelo enostavno tudi tako, da bi spremenili 110. člen ZODPol in sicer na način, da bi se v četrtem odstavku 110. člena, v tretjem stavku, za besedo »razrede« dodalo besedilo »in uradniške nazive« ter v zadnjem stavku briše besedilo »in se opravljajo v nazivu z isto zaporedno številko, kot so ga dosegli v V. tarifnem razredu«.

V šestem odstavku se na koncu stavka doda besedilo »in policisti, ki so pridobili poklic policista s srednjo strokovno izobrazbo po prej veljavnih izobraževalnih programih in imajo pridobljeno najmanj višjo strokovno izobrazbo po drugih izobraževalnih programih«.

V sedmem odstavku se v prvem stavku za besedo »razrede« doda besedilo »in uradniške nazive« ter v zadnjem stavku briše besedilo »in se opravljajo v nazivu z isto zaporedno številko, kot so ga dosegli v V. tarifnem razredu«.

Sprememba četrtega odstavka, 110. člena je nujno potrebna, saj je trenutno veljavna določba pripeljala v situacijo, ki je položaj policistov, katerih delovna mesta so bila prevedena iz. V. v VI. tarifno skupino, bistveno spremenila. S tem je prišlo do situacije, ko je navedena določba zapisana v nasprotju s takratnim namenom, pri čemer je težava samo premeščanje na delovno mesto »višji policist - vodja izmene«, saj gre za drugačno poimenovanje naziva in posledično z vidika jezikovne razlage določbe prihaja do nejasnosti in različne interpretacije. Ravno zato pa prihaja do absurdnih situacij, ko policist z 20 in več leti delovnih izkušenj ne more zasesti delovnega mesta vodje izmene, saj ne izpolnjuje vseh formalnih pogojev, ki so vezani na naziv. Po drugi strani pa vse formalne pogoje izpolnjujejo mlajši policisti, ki so končali šolanje na VPŠ, vendar pa še niso strokovno primerni za prevzem tako odgovornega delovnega mesta. Posledično že prihaja do tega da se zaradi navedenih dejstev ne realizirajo premestitve na delovno mesto VI. Gre za anomalijo, s katero je tudi v preteklosti soglašal MNZ, da se bo odpravila v eni od naslednjih sprememb ZODPol. Prav tako je bila po uveljavitvi zakona zaznana anomalija, zaradi katere je policistom, ki so bili prevedeni v prvi ali drugi naziv delovnega mesta, kršena pravica iz drugega odstavka, 16. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, saj jim na delovnem mestu ni omogočeno napredovanje za 10 plačnih razredov, s čimer so postavljeni v diskriminatoren položaj napram ostalim javnim uslužbencem, ki so na V. stopnji že dosegli najvišji naziv delovnega mesta. Zaradi tega je v izogib sodnim sporom potrebno vzpostaviti načelo enakosti pri izvrševanju pravic iz delovnega razmerja.

Dopolnitev šestega odstavka 110. člena je po našem mnenju nujno potrebna, saj gre za izrazito anomalijo, ki postavlja policiste, ki so poklicni standard že pridobili na V. stopnji, vendar ob uveljavitvi določbe še niso imeli 15 let delovnih izkušenj, hkrati pa so imeli že pridobljeno izobrazbo, v nerazumen položaj. Z uveljavitvijo predlagane spremembe se bo odpravila tudi nelogičnost, da so morali celo policisti s končano pravno fakulteto na došolanje. Poleg tega pa se z napotitvijo teh policistov na došolanje za pridobitev višješolske strokovne izobrazbe policista, ne bo poslabšala operativna sposobnost, zaradi njihovega izostanka. S tem pa se nenazadnje prispeva tudi k pozitivni organizacijski klimi in ne bo po nepotrebnem prihajalo do nezadovoljstva in odhajanja izobraženega in sposobnega kadra iz Policije. Pozitivni učinek predlaganih sprememb je tudi občutna razbremenitev Policijske akademije, ki do roka (leta 2023), določenega v stavkovnem sporazumu in četrtem odstavku 110. člena ZODPol, ne bo mogla uresničiti obveze delodajalca, s čimer bi se izognili tako kršitvi določb zakonodaje, kot tudi veljavnega sporazuma.

Dopolnitev sedmega odstavka postavlja v enak položaj, kot je opisano v prvem odstavku, tudi policiste, ki imajo skladno z navedeno določbo t.i. »spregled izobrazbe«. Iste anomalije so se namreč po uveljavitvi zakona glede premeščanja na delovna mesta z drugačnim poimenovanjem naziva (višji policist vodja izmene, višji policist-specialist) in kršitve pravice do napredovanja za 10 plačnih razredov na delovnem mestu, pokazale tudi pri tej kategoriji zaposlenih.

S predmetno pobudo, želimo vse odgovorne ponovno spodbuditi k upoštevanju vseh zaznanih okoliščin, in k aktivnemu iskanju rešitev na tem področju, s čimer se bo zagotovo pripomoglo k pozitivni organizacijski klimi in po nepotrebnem ne bo več prihajalo do nezadovoljstva med zaposlenimi in odhajanja izobraženega in ustrezno usposobljenega kadra iz Policije.

Na podlagi napisanega menimo, da je naša pobuda utemeljena, zaradi česar pričakujemo, da se bo tudi ustrezno obravnavala.

V najkrajšem času pa bi si želeli tudi sestanek na to temo, in sicer da soočimo argumente in obenem razjasnimo še morebitne dileme.


Za vaš odgovor na našo pobudo se vam že vnaprej zahvaljujemo.

Z odličnimi pozdravi.



Po prejemu odgovora vas bomo pravočasno obvestili.

S spoštovanjem,



Sebastjan Korošec

generalni sekretar SPS



Številka: 3353/OBC-33/2022/1
Datum: 20. 7. 2022

Previous Article UPRAVIČENOST DO DIGITALNEGA BONA 2022 - OBVESTILO ČLANSTVU SPS
Next Article OSNUTEK PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH ZODPol -a – MNENJE SINDIKATA POLICISTOV SLOVENIJE
Print
335 Rate this article:
No rating
Please login or register to post comments.
Počitniška dejavnost

Za naše člane imamo pripravljeno pestro ponudbo celoletnih dejavnosti.

Vse rešitve na enem mestu

Pravna pomoč je temeljna pravica člana Sindikata policistov Slovenije (v nadaljevanju SPS). V SPS imajo člani pravico do brezplačne pravne pomoči
s področja delovnega, kazenskega in civilnega prava, s prioritetnim poudarkom na delovnem pravu in varstvu pravic iz delovnega razmerja.
Želimo opozoriti in opdravljati aktualne in sistemske probleme ter zagotavljati boljše pogoje in sredstva za psihosocialno zaščito članov našega sindikata.

 
Pravna pomoč

Temeljna pravica člana Sindikata policistov Slovenije.

 
 
Psihosocialna zaščita

Zagotoviti boljše pogoje za psihosocialno zaščito naših članov.

 
Varna vožnja

Našim članom omogočamo različne dejavnosti. Prijavi se na varno vožnjo in preizkusi svoje znanje

Prijavi se tudi ti!

 

Ugodnosti za naše člane

Članom Sindikata policistov Slovenije omogočamo številne popuste pri ponudnikih raznovrstnih dejavnosti.

Postani naš član!

Postani član