Zveza: vaš odgovor na naše zaprosilo št. 219-8/2025/31 (206-08) z dne 17. 7. 2025,
prejet 19. 8. 2025;
Spoštovani,
zahvaljujemo se vam za vaš odgovor na naše zaprosilo glede ustanovitve in delovanja Službe za varovanje predsednika Vlade. Ob pregledu vaših navedbah ugotavljamo, da nismo prejeli pojasnil, ki jih prosimo in potrebujemo. Ali je prišlo do napačnega razumevanja našega pisanja ali do napake pri odpošiljanju odgovora z enomesečnim zamikom glede na datum dokumenta, ni pomembno. Ugotavljamo pa, da je verjetno prišlo do različnega tolmačenja zaprosila za podatke, zato na vas naslavljamo dopolnitev zaprosila.
Delo, obveznosti, pooblastila, pravice in dolžnosti policistov urejata dva sistemska zakona: Zakon o organiziranosti in delu v policiji (ZODPol) (Uradni list RS, št. 15/13 s spremembami) in Zakon o nalogah in pooblastilih policije (ZNPPol) (Uradni list RS, št. 22/25 – uradno prečiščeno besedilo).
Iz vašega odgovora izhaja, da so policisti premeščeni v drug organ na podlagi 69. člena ZODPol (Ur. L. RS št. 15/13 s spremembami). V tretjem odstavku je določeno, da policistu, ki je premeščen pripadajo pravice in obveznosti iz tega zakona, njihov obseg pa se določi s sporazumom med državnim organom, kamor je premeščen, in policijo.
Nadalje odgovarjate, da na podlagi Sporazuma o sodelovanju pri varovanju predsednika Vlade R Slovenije, premeščenim uslužbencem policije pripadajo tudi pravice iz Zakona o nalogah in pooblastilih policije ter vseh drugih kolektivnih pogodb in aktov, ki urejajo naloge policistov, njihov položaj in delovno razmerje.
Navajate, da na podlagi sporazuma med državnima organoma policisti smejo izvajati policijska pooblastila in posegati v človekove pravice državljanov, hkrati pa za svoje delo odgovarjajo predstojniku organa, kamor so premeščeni, in v ničemer niso podvrženi mehanizmom nadzora v policiji.
Niti pravniki, s katerimi delamo na zadevi, niti mi sami v navedenih krovnih zakonih, ki urejajo policijsko delo in organizacijo, ne najdemo pravne podlage za ureditev dela na način, kot ga opisujete. Menimo, da sklicevanje na pravice iz ZODPol ne pomeni ohranjanja statusa policista, ker je za ta status potrebno ohraniti zaposlitev v policiji. To vključuje tudi pravico uporabe policijskih pooblastil ter podvrženost vsem mehanizmom nadzora uporabe policijskih pooblastil in spoštovanja človekovih pravic, ki so poleg nadzora policije in DPDVN tudi predmet zunanjega nadzora Varuha človekovih pravic. Nadalje menimo, da s sporazumom ni mogoče podeliti pravic in pristojnosti, ki so določene in podeljene z zakonom.
Ker pa seveda dopuščamo možnost drugačne razlage in drugačne uporabe pravnih predpisov, ki so bili uporabljeni za ustanovitev in delo VSPS, vas naprošamo za posredovanje Akta o ustanovitvi te organizacijske enote v GSV in opredelitvi pristojnosti pripadnikov te službe in na podlagi ustanovitvenega akta sprejet Akt o sistemizaciji delovnih mest, nazivov, pogojev in pooblastil teh varnostnikov.
Če je ustanovitev te službe urejena s kakšnim drugačnim pravnim aktom, vas prosimo tudi za tega, torej za akt, ki ima določeno pravno podlago, da bi bilo mogoče s sporazumom med organoma prenesti tudi z drugimi zakoni določena pooblastila in pravice.
Srečujemo se s težavo, da želimo doseči enaka merila za vse policiste, vendar za varnostnike VSPV ne najdemo niti kriterijev niti meril za zasedbo mest v njihovi službi, kar bi nam zelo pomagalo pri poenotenju kriterijev in meril nagrajevanja v celotni policiji.
Lep pozdrav!
Številka: 2351/PRED-166/2025/1 Igor Toplak
Datum : 20. 8. 2025 predsednik
Sindikat policistov Slovenije