Splošne novice
Vročitve soglasij za pobot preveč izplačanih stroškov prevoza v ustavljenih disciplinskih postopkih – protest Sindikata policistov Slovenije in zahteva za pojasnila

Vročitve soglasij za pobot preveč izplačanih stroškov prevoza v ustavljenih disciplinskih postopkih – protest Sindikata policistov Slovenije in zahteva za pojasnila

Spoštovani,


obveščeni smo bili, da policisti Policijske uprave Koper (v nadaljevanju PU Koper), prejemajo v podpis soglasja za pobot preveč izplačanih prevoznih stroškov za leti 2023 in 2024. Na vnaprej pripravljenih soglasjih je navedeno, da sta SD in SOP PU Koper na podlagi dokumentacije (izjava za povračilo stroškov prevoza, povzetek mesečnega razporeda, seznam potnih stroškov, dokumentacija, vezana na dodelitev samske sobe, izpis transakcij elektronske kontrole pristopa) ter revizije, ki jo je na PU Koper izvedla SNR, s pomočjo matične policijske postaje posameznih policistov opravila pregled obračuna stroškov prevoza za obdobje let 2023 in 2024.

Na pobotih je naveden znesek, za katerega naj bi policisti neupravičeno prejeli povračilo stroškov prevoza

Strinjamo se, da posameznik za svoja dokazana ravnanja odgovarja. Strinjamo se, da posameznik, ki mu je dokazana krivda v enem od številnih možnih (zgolj zakonitih) postopkov zoper policiste, za svoja dokazana ravnanja dobi in sprejme pobot. Na podlagi dokazane krivdne, na podlagi veljavnih dokazov, po veljavnih standardih – enako, kot velja za kriminalce. Če storilcu KD v kazenskem postopku, krivda ni dokazana, ni obsojenec in tudi ne nosi posledic.

Kakšna so merila za policiste?

V Sindikatu policistov Slovenije z ogorčenostjo in presenečenjem nasprotujemo soglasjem za pobot, kot jih prejemajo policisti na območju PU KP, saj zadeve na tem območju temeljito poznamo. Našim članom smo v disciplinskih postopkih, na katere se ta soglasja opirajo, nudili pravno pomoč - in še več.
V navedenih disciplinskih postopkih je bilo ugotovljeno, da izsledki predlagatelja, torej PU Koper, temeljijo na nezakonito pridobljenih dokazih – konkretno na uporabi podatkov iz evidenc policije o vstopih v varovan objekt policije. Ti podatki bi morali biti že pred obravnavanimi dogodki izbrisani, saj njihova uporaba ni bila zakonita.

Razen dveh postopkov zoper policiste, ki sta bila obravnavana prva in najprej, je bilo za nadaljnjih petih primerih ugotavljanja delovnopravne odgovornosti ugotovljeno, da so bili disciplinski postopki zoper naše člane ustavljeni zaradi uporabe nedovoljenih dokazov, hkrati pa so bili zavrženi tudi predkazenski postopki.
V vseh teh disciplinskih postopkih je bilo torej ugotovljeno, da so bili dokazi, ki jih je delodajalec uporabil za dokazovanje očitanih kršitev , NEZAKONITI.

Ker so bili postopki pri vseh policistih identični in so temeljili na nezakonito pridobljenih dokazih, je tudi »sprejetje« odgovornosti prvih dveh policistov v postopkih posledica izključno bojazni pred sankcijami, ki bi jih lahko izrekla komisija. V tistem trenutku ni bilo mogoče predvideti, še manj pričakovati – kar se zdi skoraj neverjetno – da je delodajalec, torej naša služba, v postopkih zoper policiste – potencialne kršitelje – uporabil nezakonite dokaze. Če je uporaba nedovoljenih, potečenih ali drugačnih dokazov v rednih sodnih postopkih nedovoljena, je in mora biti nedovoljena tudi v službah MNZ in Policije.
Ali so merila v Policiji res drugačna ali pa se razlikujejo zgolj za policiste lokalnega nivoja?

O postopkih so bili izdani (nekateri) sklepi disciplinskih komisij PU Koper, ki so tovrstno nezakonitost izrecno opredelili in pritrdili predlaganim dokazom javnih uslužbencev in Sindikata policistov Slovenije.
Istovrstne dokaze je delodajalec uporabil v vseh očitanih primerih disciplinskih postopkov, kar potrjuje, da je za potrebe vseh postopkov uporabil dokaze, ki so bili nezakoniti. Ti dokazi bi morali biti v skladu s 14. alinejo 1. odstavka 128. člena ZNPPol hranjeni le 2 meseca in bi se v skladu z 1. alinejo 1. odstavka 129. člena nato morali izbrisati, kar pa se ni zgodilo. Uporabljeni so bili tudi za dokazovanje dejanj, starejših več kot eno leto.

Podatke iz evidenc policije, ki bi morali biti po dveh mesecih izbrisani, je predlagatelj disciplinskih ukrepov uporabil in zlorabil vse do trenutka, ko smo v Sindikatu policistov Slovenije to dejstvo odkrili in nanj opozorili v disciplinskih postopkih.

Od pristojnih in odgovornih v PU Koper pričakujemo, da zaradi navedenih očitkov preučijo, ali so podani razlogi za sum storitve KD Zlorabe uradnega položaja ali uradnih pravic po 257. členu KZ–1 R Slovenije oziroma drugega uradno pregonljivega kaznivega dejanja. V primeru potrditve naj zoper odgovornega uslužbenca ali uslužbence PU Koper oziroma drugih služb policije podajo kazensko ovadbo na PO SDT.
Postavlja se vprašanje, kakšno odgovornost nosi podpisnik disciplinskih postopkov, če je ali bi moral vedeti za uporabo nedovoljenih dokazov. Upamo, da pristojni preiskovalci, ki bodo uradni pregon zaradi znakov KD Zlorabe uradnega položaja ali uradnih pravic po 257. členu KZ-1 R Slovenije, morali po uradni dolžnosti začeti zdaj, na podlagi tega dokumenta, če ga še niso in če do zdaj na podlagi spornih disciplinskih postopkov, niso zaznali elementov kaznivega dejanja.

Ali bo podana kazenska ovadba za osnovno ali kvalificirano obliko, naj ugotovijo preiskovalci. Dejstvo je, da je bilo zaradi uporabe nedovoljenih dokazov najmanj osem policistov v disciplinskih in/ali predkazenskih postopkih:
• eni osebi je bila na podlagi zakonitih ali morebiti nezakonitih dokazov izrečena izredna odpoved,
• naslednja dva policista sta glede na izredno odpoved prve osebe – v izogib izgubi službe – sprejela izrečene sankcije,
• štirje nadaljnji disciplinski postopki zoper policiste so bili zaradi uporabe nedovoljenih dokazov ali zavrženih ovadb ustavljeni.

Zadnji odprt postopek, ki je zastal zaradi bolezni člana komisije, kljub časovni oddaljenosti suma disciplinskih kršitev, še vedno ni zaključen. Tudi v tem postopku pa se delodajalec v sklepu o uvedbi disciplinskega postopka sklicuje na iste dokaze, ki so bili uporabljeni v ostalih postopkih in se v disciplinskem ter predkazenskem postopku ne bi smeli uporabljati.

Vprašanje, ali je zatajil upravitelj zbirke navedene evidence, ki je podatke neupravičeno hranil, ali pa nadzornik upravljalca zbirke evidenc, mora pojasniti preiskava. Pričakujemo, da bo na podlagi ugotovitev preiskovalcev – če ne prej – izdato generalno navodilo vsem enotam, kjer se zbirke podatkov o vstopih v varovana območja hranijo (npr. vstopi v samske sobe kot v primerih PU Koper), da se podatki, starejši od dveh mesecev, striktno, dosledno in trajno uničujejo.

Dejstvo je, da je PO SDT RS zoper policiste ustavil predkazenske postopke. Toliko bolj nas preseneča, da se policistom – našim članom – v podpis ponujajo poboti, čeprav so policisti jasno in glasno v svojih zagovorih v disciplinskih postopkih izrazili odklonilno stališče glede očitkov.
Kot Sindikatu policistov Slovenije se pri tem postavlja vprašanje, zakaj v ponujenih pobotih niso upoštevani tudi sklepi o ustavitvi disciplinskih postopkov in razlogi zanje (tj. nezakonitost dokazov), glede na to, da se pri tem sklicevanje na sklepe o uvedbi disciplinskih postopkov ni izostalo.

Tukaj gre za očitno sprenevedanje pripravljalca dokumentov, Službe za operativno podporo PU Koper in vodstva PU Koper, saj so zelo dobro seznanjeni s tem, da je bila večina disciplinskih postopkov ustavljena, pri čemer določeni celo z izrecno navedbo o nezakonito pridobljenih dokazih. Odgovorni so kljub temu dopustili pripravo soglasij za pobote, ki se vročajo policistom PU Koper. Izjema sta zgolj samo dva javna uslužbenca, ki sta bila v postopku obravnavana in sankcionirana še pred ugotovitvijo o nezakonitosti uporabljenih dokazov v disciplinskem postopku, čeprav se tudi v aktih zoper njiju delodajalec sklicuje na te iste – nezakonito pridobljene dokaze.

Njuni zadevi se morata zaključiti na identičen način, saj sta bila oba policista, zavedena in označena kot »kriva« zaradi uporabe spornih, potečenih in s tem nedovoljenih dokazov.
Neverjetno je, da so poboti sestavljeni na način, kot da se po izdanih sklepih o uvedbi disciplinskih postopkih zoper policiste ni zgodilo nič. Tako nas navdaja občutek, da so poboti sestavljeni z namenom manipulacije javnih uslužbencev, katerim so bili v podpis ponujeni navedeni poboti. Zakaj tako menimo? Dejstvo je, da se v podpis ponujajo poboti uslužbencem, zoper katere so bili s sklepi ustavljeni disciplinski postopki, ki so jih vodile disciplinske komisije, sestavljene iz zaposlenih na PU Koper in zavržene ovadbe, ki jih zoper policiste na PO SDT RS podajal SD PU Koper. Pri tem se v SPS sprašujemo, zakaj je pripravljalec pobotov prezrl ta dejstva? Vprašanje naslavljamo tudi na pripravljalca pobotov, da razjasni to vprašanje.

Ta dopis ne naslavlja zgolj nekaj članov – policistov PU Koper, katerim so bila vročena soglasja za pobot. Ključni problem, ki ga izpostavljamo, je občutek ponovnega poskusa neustreznega in neprimernega discipliniranja javnih uslužbencev za vsako ceno, četudi z uporabo nezakonitih dokazov, kljub ustavitvi disciplinskih postopkov.

Ob tem vam v Sindikatu policistov sporočamo, da OSTRO ZAVRAČAMO vsakršno obliko pritiska na naše člane - policistke in policiste PU Koper - katerim se vročajo soglasja za pobote, čeprav so bili disciplinski in tudi predkazenski postopki ustavljeni.

V Sindikatu policistov Slovenije imamo stališče, da v kolikor je disciplinski postopek ustavljen, pomeni, da ni bilo ugotovljene kršitve, oziroma da ni podlage za disciplinsko sankcijo. In seveda posledično, ker ni bila ugotovljena disciplinska ali kazenska odgovornost, torej ni pravne podlage za kazen ali odškodninsko terjatev delodajalca do delavca ter zaradi tega delodajalec nima terjatve, s katero bi lahko izvedel pobot z delavcem. Mnenja smo, da pobot ni dovoljen, ker ne obstaja pravno veljavna terjatev delodajalca, ki bi se lahko pobotala z delavcem.

Obenem vas opozarjamo na določila 136. člena Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1), ki določa, da delodajalec lahko zadrži izplačevanje plače, povračila stroškov v zvezi z delom in drugih prejemkov delavcu samo v zakonsko določenih primerih. Vsa določila pogodbe o zaposlitvi, ki določajo druge načine zadrževanja izplačila, so neveljavna. Delodajalec ne sme svoje terjatve do delavca brez njegovega pisnega soglasja pobotati s svojo obveznostjo plačila, delavec pa ne more dati soglasja pred nastankom delodajalčeve terjatve.

Ker je bil v opisanih primerih - z izjemo dveh primerov - disciplinski postopek ustavljen, pobot ni dopusten.

V Sindikatu policistov Slovenije zahtevamo odgovore na naslednja vprašanja:

1) Katera služba (MNZ UOK, PU Koper ali katera druga) je podala pobudo za izdelavo soglasij za pobot preveč izplačanih prevoznih stroškov?
2) Ali je služba, ki je podala pobudo za pobote, bila seznanjena z ustavitvijo disciplinskih in predkazenskih postopkov v teh primerih in v kolikor ni bila seznanjena, zakaj o tem ni bila seznanjena?
3) Zakaj se v soglasjih za pobot ni navedlo objektivnih dejstev (poleg sklepov u uvedbi disciplinskih postopkov še sklepe o ustavitvi le-teh ter obvestila PO SDT RS o zavržbi naznanil kaznivih dejanj PU Koper)?
4) Ali je navedeno posredovanje soglasij za pobot ustaljena praksa v primeru ustavljenih disciplinskih postopkov?
5) Ali se na enak način, z vročevanjem pobotov ob ustavljenih disciplinskih postopkih, obravnava enako vse uslužbence policije?
6) Ali se bo s tovrstno prakso (v kolikor obstaja) nemudoma prekinilo?
7) Ali je PU Koper o nezakonitih dokazih, uporabljenih v navedenih disciplinskih postopkih obvestilo vodstvo policije ter katere ukrepe je v tej zvezi vodstvo policije podvzelo?
8) Zanima nas, od kdaj dalje je onemogočena uporaba podatkov iz evidenc policije, po zakonsko določenem roku za hrambo?
9) Ali so že v teku postopki zaradi elementov KD Zlorabe uradnega položaja ali uradnih pravic po 257. členu KZ–1 R Slovenije oziroma drugega uradno pregonljivega kaznivega dejanja v zvezi s tem?

V pričakovanju, da nam boste posredovali odgovore na zastavljena vprašanja do 24. 10. 2025, vas lepo pozdravljamo!

S spoštovanjem,

Številka: 2351/PRED-197/2025/1                                                                                                   Igor Toplak
Datum : 7 . 10. 2025                                                                                                                   predsednik
                                                                                                                                       Sindikat policistov Slovenije

Prejšnji Zaščita policistk, policistov in vseh zaposlenih – poziv ministru za notranje zadeve ter v. d. generalnega direktorja policije (obvestilo članicam in članom)
Naslednji Javni odziv Sindikata policistov Slovenije na zapise v medijih o nepravilnostih v policijski obravnavi s smrtjo osebe v postopku - obvestilo članstvu
Ugodnosti za naše člane

Članom Sindikata policistov Slovenije omogočamo številne popuste pri ponudnikih raznovrstnih dejavnosti.

Postani naš član!

Postani član