Spoštovani,
V Sindikatu policistov Slovenije smo zahtevali in zbrali vrsto podatkov, ki kažejo zaskrbljujočo kadrovsko sliko v Policiji in službah MNZ. S pridobljenimi podatki smo podkrepili opozorila, ki smo jih naslavljali na vse odgovorne v državi, od generalnega direktorja in ministra do vlade. Vsi naši pozivi in opozorila so tudi v vsakem trenutku dostopni na spletnih straneh tako Sindikata policistov Slovenije kot Policije. Ne pišemo nekaj, kar ne drži, sicer bi nas oblast hitro utišala, ima instrumente.
Naš namen niso prazne besede, ampak apel, da se v državi zavemo trenutne resne kadrovske situacije, ki smo ji priča na področju varnosti in urejanja notranjih zadev, ki nujno in hitro zahteva sprejetje ukrepov za zmanjšanje tveganj in izboljšanje situacije, ki smo ji priča zaradi:
- pomanjkanje policistk in policistov za vsakodnevno delo na terenu,
- neuspešne promocije in zaposlovanja novih policistov,
- veliko število usposobljenih policistov in delavcev MNZ, ki že danes izpolnjujejo vsaj enega
od pogojev za upokojitev in lahko predvidevamo, da se bodo upokojili jutri ali pa v naslednjih
2 letih, pred uveljavljanjem nove pokojninske reforme v letu 2028,
- poklic policista je obrt, ki zahteva izdelan prenos znanja preko sistema mentorstva, kjer
morajo biti mentorji za svoje delo usposobljeni, in primerno nagrajeni in seveda spoštovani,
ker je le tako možno teoretično znanje iz policijske akademije nadgraditi s praktičnim
znanjem, ki pomeni kvalitetno in uspešno delo, v dobrobit vseh, ne za čast in slavo policistov.
Bodimo, pošteni. Brez prenosa znanja, ki se lahko nadgradi, ni rezultatov. Ne prodajamo sveč pred pokopališči pred 1. novembrom. Policisti morajo znati in delati več od tega.
Po vrsti opozoril so se kadrovskih težav in potrebnega ukrepanja začeli zavedati tudi v vodstvu MNZ in Policije. Po naši oceni so se morali, saj pred tem z dokumenti in javnim nastopanjem, tega niso nakazovali ali so celo prikrivali? To naj odgovorijo oni, vprašajte njih, mi za njih ne moremo odgovarjati. Številke in stanje je jasno že od nekdaj.
Bojimo se, da je ura streznitve prišla prepozno, saj kadrovske težave niso plod samo nesmotrnih odločitev zadnjih let, ampak se stanje poglablja zadnjih 10 in več let, ko so posamezne vlade z nesistemskimi pristopi in neselektivnim zmanjševanjem zaposlovanja in krnitvijo sredstev za zaposlovanje in investicije povzročile današnje žalostno stanje. Zaradi stanja objektov zapiramo policijske postaje, vijačimo in lepimo okna na naših objektih, da ne padajo s tečajev in prekomerno obremenjujemo policiste z administriranjem in vodenjem “hitrih” prekrškovnih postopkov, ki to že davno niso več in vse nastale vrzeli “krpamo” s pomožno policijo. Niso oni krivi! Oni so zgolj rešitev, s katero skupaj gremo v propad!
Škoda je, da zaradi nesmotrnih odločitev in podcenjevanja stanja, ne gremo samo policisti in Policija. Z nami gredo vsi, ki z nami živijo tukaj in zdaj!
V SPS smo tokrat kot merilo o kadrovski zasedenosti Policijskih uprav (PU), vzeli primerjavo podatkov iz leta 2012 in stanja letos do oktobra 2025. Takrat 2012 je zaradi velikih kadrovskih težav v naših vrstah (a veliko manjših, kot so te zdaj), kot delna rešitev stanja bil podpisan Sporazum med Policijskim sindikatom Slovenije, Sindikatom policistov Slovenije in Vlado Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 41/12 in 80/12), da bi se ohranilo takratno stanje kadra v Policiji.
Še bolj kot število zasedenih mest v primerjalnih obdobjih, bi bilo relevantno prikazati število sistemiziranih delovnih mest po posameznih enotah, saj se je število (ne)zasedenih delovnih mest od leta 2012 naprej marsikje zmanjšalo (izbrisalo), da je bila potem posledično kadrovska zasedenost enot boljša (in v procentih večja).
Ali se je količina dela za Policijo in policiste od leta 2012 povečala, število uslužbencev pa zmanjšalo? Da, primerjava s takratnim obdobjem po količini dela je praktično nemogoča. Niti en postopek v vrstah Policije danes ni bolj enostaven od takratnega, številni postopki so pa bistveno zahtevnejši, predvsem pa dolgotrajnejši.
Statistični podatki skozi leta nihajo, če kažejo realno ali so kazali realno, bo pa pokazala zgolj prihodnost, ko bo sistem počepnil.
Količina dela se je krepko povečala povsod. Policija vsako leto izda Letno poročilo o delu Policije za preteklo obdobje, ki je prosto dostopno na internetu, v njih so zajeti številni statistični podatki, ki to potrjujejo. Obremenitve in časi, ki jih policisti potrebujejo za obravnavo nekega dogodka ali dejanja, v teh poročilih ne obstajajo in jih nihče ne more ali ne želi prikazati. Obstajajo zgolj številke, ki se večajo.
Stanje o kadrovski zasedenosti PU v primerjavi med letom 2012 in 2025 (do oktobra 2025):
|
Policijska uprava
|
Število vseh zaposlenih 2012
|
Število vseh zaposlenih 2025
|
Razlika
|
|
CELJE
|
983
|
806
|
177
|
|
KOPER
|
975
|
702
|
273
|
|
KRANJ
|
486
|
457
|
29
|
|
LJUBLJANA
|
1.569
|
1.490
|
79
|
|
MARIBOR
|
1.186
|
940
|
246
|
|
MURSKA SOBOTA
|
591
|
448
|
143
|
|
NOVA GORICA
|
320
|
291
|
29
|
|
NOVO MESTO
|
1.001
|
780
|
221
|
|
SKUPAJ
|
7.111
|
5.914
|
1.197
|
Poudariti je potrebno, da bi že nekaj let, pa tudi letos, morali vsako leto sprejeti na šolanje po 300 novih študentov za policiste, pa jih ob minimalnih kriterijih za sprejem, uspejo pridobiti do 200 kandidatov, šolanje pa v povprečju zaključi med 135 – 158 novih policistov na leto.
Od teh 5.914 zaposlenih na lokalnem in regionalnem nivoju po Sloveniji je treba odšteti še prilbližno 1.300 oseb v naših vrstah, ki delajo s skrajšanim delovnim časom ali delo opravljajo z zdravniškimi omejitvami, dejstvo pa je, da zaradi odločitve zdravnikov niso sposobni opravljati 24-urnega policijskega dela vse dni v tednu. Tako pridemo do približno 4.600 uslužbencev.
V teh 4.600 uslužbencih so zajeti vsi, ki so potrebni in pomembni za nemoteno delo posamezne enote, od najslabše plačanih čistilk, hišnikov in vzdrževalcev vozil ter objektov do drugega tehničnega osebja brez policijskih pooblastil, pa do uslužbencev s policijskimi pooblastili, pri čemer je policist izhodiščno delovno mesto.
Zaradi dela v turnusih in 24-urnega zagotavljanja policijskega dela, nikoli niso na razpolago vsi policisti (en del kadra je na počitku po službi, en del je pred odhodom v službo), realno je razpoložljiva zgolj 1/3. Vprašanje je, kdo in koliko policistov tako lahko skrbi za varnost, še bolj pa, kdo v takšnih razmerah lahko kvalitetno preiskuje vse oblike odklonskih ravnanj.
V sindikatu ne dvomimo, da odgovorni na ministrski ravni in pristojni državni sekretarji v naših vrstah dobro poznajo resnost kadrovskega stanja. Tudi vodilni funkcionarji države so o tem seznanjeni. Predlagali smo nujne rešitve, ki bi lahko in bi morale zmanjšati in takoj zaustaviti odhod kadra v druge službe, kjer je delo manj naporno, manj stresno, ni sodnih postopkov zaradi strokovnega in zakonitega dela v službi, pa tudi delo v večini primerov drugje se ne opravlja v izmenah skozi vseh 24 ur na dan, vse dni v tednu.
Kljub temu kot sindikat z našimi opozorili o posledičnem padcu varnosti v državi pri vodilnih funkcionarjih v državi, nismo bili in nismo slišani. Minister za notranje zadeve je obljubljal varnost in obljubljal dodatne policiste, kjer je nastala težava, a teh na daljši rok ni dovolj. Vlada pomena notranje varnosti v državi očitno ne ceni dovolj.
V zadnjih letih je bilo več odmevnih konfliktov in težav povezanih z romsko problematiko, pa ne samo s tem. Pristojni in odgovorni, ki odločajo v državi, pa tudi širša javnost, bi morala pridobiti jasne podatke o stanju, koliko težav je v zadnjih letih zaradi nasilnih migrantov, ki se pojavljajo kot storilci prekrškov ali kaznivih dejanj, pa so bili na koncu s strani pravosodnih organov zaradi socialnih okoliščin obravnavani podobno kot Romi, ki ne upoštevajo pravnega reda v R Sloveniji. Koliko je bilo nasilnih dejanj s strani migrantov do civilnega prebivalstva, koliko KD, povezanih s spolnimi delikti? Ne pozabimo, migranti so nastanjeni v zbirnih centrih (odprtega tipa, saj migranti ne smejo biti omejeni pri njihovem gibanju). Čeprav uradnih statističnih podatkov ni, ne dvomimo, da bi jih odgovorni na položajih lahko pridobili in s pomočjo vodilnih funkcionarjev v državi, lahko spremenili.
Včeraj smo bili priča napadu osebe z nožem na voznika avtobusa, ki je zgolj opravljal svoje delo. A lahko rečemo, to se policije ne tiče? To nas ne zanima? Zakaj je to napada prišlo?
Postavlja se vprašanje kdaj bo prišlo do nove tragedije in kdaj se bo zgodilo streljanje na šolah, v trgovskih centrih ali kjerkoli drugje v javnosti, brez konkretnega vzroka ali razloga.
S tem pisanjem ponovno in vztrajno pozivamo odgovorne, naj proučijo naše prejšnje pozive in pisanja ter storijo vse, kar je mogoče, da se obstoječi kader v vseh službah Policije in povsod, kjer so enote kadrovsko podhranjene ali je obseg dela večji kot leta 2012, ohrani z boljšim plačilom, To je nujno dokler ne bo prišel čas, da bo zanimanje za poklic policista večje in mogoče se kader popolni.
Po oceni sindikata se stanje ne bo vrnilo na prejšnjo raven nikoli več.
Danes je odstopil direktor PU Novo mesto. Ali se je čutil odgovornega ali se je moral, se v sindikatu ne ukvarjamo, ni naša pristojnost. Videli bomo, ali bo imenovan na višjo funkcijo v okviru Policije ali bo kazensko preganjan, to je merilo. Čakamo in pričakujemo odziv DPDVN.
Policista, ki sta bila tisti večer v patrulji na kraju in sta ravnala strokovno in zakonito, sta po oceni nadzorovalcev, bila nestrokovna. 99% postopkov pred tem povsod po Sloveniji, bi se zaključilo tako, kot sta ravnala policista. V sindikatu vseh podatkov nimamo in nismo niti sodnik, niti papež, ki prav tako ni sodil drugim. Upamo, da se v vlogo papeža niso podali tisti, ki za to niso odgovorni!
Trdimo, da bo čakanje na čas po volitvah, izgubljen čas, saj se bo zaradi podcenjevanja kadrovskega stanja stanje še poslabšalo. Varnostna problematika in varnostne razmere zaradi pomanjkanja policistov bodo pa v državi dosegle kritične meje.
Lep pozdrav!
Številka: 2351/PRED-226/2025/1 Igor Toplak
Datum : 14. 11. 2025 predsednik