Spoštovane članice in člani,
na podlagi dokumenta, v katerem kot Sindikat policistov Slovenije opozarjamo vodstvo Policije na resne kadrovske težave v naših vrstah in na »manjšanje« sistemiziranih delovnih mest z namenom prikaza boljšega kadrovskega stanja, smo prejeli odgovor, ki je v prilogi tega dokumenta. V odgovoru jasno piše, da je število sistemiziranih delovnih mest skozi leta zgolj večje, ne manjše.
Odgovor MNZ je v prilogi. Preberite si ga, saj se stanje tiče vseh nas.
Iz odgovora je tako razvidno, da se je število zaposlenih na regionalnem in lokalnem nivoju v obdobju 2012 – 2025 (do 31. 10. 2025), iz 7.111 oseb (2012) zmanjšalo na 6.007 oseb (31. 10. 2025), kar pomeni zmanjšanje števila zaposlenih za 1.104 osebe.
Po naših podatkih, ki smo jih kot SPS pridobili pred pisanjem dokumenta v novembru, smo za obdobje od leta 2012 do 2025 (do 30. 9. 2025) ugotovili, da je bila kadrovska luknja še večja kot v odgovoru, saj je leta 2012 bilo na regionalnem in lokalnem nivoju zaposlenih 7.111 oseb, letos do 30. 9. 2025 pa 5.914 oseb, kar je 1.197 oseb manj.
Iz odgovora v dokumentu je tudi razvidno, da se je na državnem nivoju iz (vseh zasedenih delovnih mest uslužbencev GPU leta 2012), število zaposlenih povečalo iz 1.380 na 1.957 uslužbencev (+ 577 oseb).
Po naših podatkih, ki smo jih pridobili pred pisanjem dokumenta v novembru, smo ugotovili, da se je številu uslužbencev državnega nivoja v primerjalnem obdobju povečalo iz 1.294 oseb na 1.788 oseb (+ 494 oseb), kar pomeni, da ne razpolagamo z identičnimi podatki o številu zaposlenih leta 2012, sicer bi sicer dobili povečanje števila zaposlenih na državnem nivoju za 577 oseb (isti rezultat).
322 študentov na Visoki policijski šoli v Policijski akademiji Tacen še nima statusa policistov in jih pod nobenimi pogoji ni možno šteti za policiste. Policist je pooblaščena uradna oseba, ne kandidat za policista. Pogodba o zaposlitvi bo v letu 2026 sklenjena predvidoma s polovico, saj gre (322 študentov) za študente obeh letnikov. V letošnjem letu (1. 10. 2025) je študij nastopilo 199 kandidatov za policiste, po naših podatkih jih je ostalo še cca. 185, drugi so »odstopili«.
Pozdravljamo rešitev za policiste, ki v roku niso uspešno zaključili študijskih obveznosti na PA Tacen. Namesto, da bi jih postavili »na cesto«, (kot se je to zgodilo z 1. 10. 2024), pa so potem kljub kadrovskim težavam v naših vrstah – po izpolnitvi študijskih obveznosti, na zaposlitev čakali skoraj pol leta so letos našli rešitev. Uvrstili, so jih med policiste za varovanje objektov (policist VODO), šolanje bodo pa potem nadaljevali z naslednjim študijskim letom.
Iz odgovora MNZ je tudi razvidno, da nekdanji schengenski kader dela pretežno na Policijskih postajah za izravnalne ukrepe (PPIU). V vseh enotah PPIU dela 527 uslužbencev, vsi so del lokalnega - ne državnega nivoja. Zelo malo oseb iz mejnih enot lokalnega nivoja (iz schengenskega kadra) je preskočilo na državni nivo.
Služba MNZ ni podala nikakršnega odgovora, kako na obremenitve zaposlenih na lokalnem in regionalnem nivoju po Sloveniji, vplivajo omejitve približno 1.300 oseb (od 5.914 vseh) v naših vrstah, ki delajo s skrajšanim delovnim časom ali delo opravljajo z različnimi zdravniškimi omejitvami.
Velika večina teh uslužbencev je zbolela v službi ali zaradi službe v Policiji. Prav je, da se vsem, ki so zboleli na opisan način v službi ali zaradi službe, omogoči nadaljnje delo v naših vrstah, v kolikor lahko delajo kot policisti. Dejstvo je, da njihove zdravniške omejitve vplivajo na delovni proces tistih, ki so še zdravi in posledično bistveno bolj obremenjeni zaradi del in nalog v turnusih, ki se opravljajo 24 ur na dan, vse dni v tednu.
Ostane okoli 4.600 »zdravih« uslužbencev, od katerih moramo odšteti zaposlene brez policijskih pooblastil in vse tiste, ki opravljajo delo pretežno v bolj ugodnem delovnem času (vodstveni kader, prekrškovni organi, uslužbenci PU (z izjemo OKC in SKP). Operativnega kadra ostane zelo, zelo malo.
Implementacija novega plačnega sistema (plačna reforma 1. 1. 2025), ki bi vplivala na boljši materialni položaj policistov in zaposlenih nasploh, se je izkazala za neustrezno in neučinkovito, pa še za to doseženo je bilo od obeh sindikatov potrebno veliko truda. Strokovno - tehnično osebje je v drugih službah boljše plačano kot v policiji. Podatki javnih uslužbencev kažejo, da MNZ ni vložil (dovolj) truda, da bi z uporabo 105. ZSTSPJS člena (spregled izobrazbe) poskušal del tehničnega osebja zadržati in plačati boljše. Drugi so to izkoristili in svoje uslužbence zadržali z boljšim plačilom, del kadra so pa odpeljali od nas in ga boljše plačali pri njih. Razen skupnih sestankov sindikatov s predstavniki MNZ predloga za realizacijo 105. člena ZSTSPJS pri nas z njihove strani nismo dočakali.
V primeru uspešnosti plačne reforme bi bil naval tako na študij na policijski šoli (od razpisanih 300 študijskih mest je bilo po znižanih sprejemnih kriterijih sprejetih 199 kandidatov za policiste, danes pa jih je na šolanju še približno 185) pa tudi vračanje policistov iz drugih služb v Policijo bi bil množičen. Pa ni!
V sindikatu ne upamo niti pomisliti, da bi takšno stanje in razpoložljiv kader označili kot zadosten za vse naloge, ki jih je - roko na srce - iz dneva v dan vedno več. Trdimo, da je podhranjenost enot na opisan način veliko večja, kot prikazujejo statistični podatki, saj se število nalog policistov samo povečuje, kadra je pa samo manj, ne več.
Pozdravljamo vse oblike in prijeme zaposlovanja novih kandidatov za policiste, a tega brez dviga plač in ureditve Kariernega sistema, sprejema Kolektivne pogodbe in spremembe delitve sredstev povečanega obsega dela (POD 2012) zaradi izboljšanja statusa zaposlenih ne bo.
Lep pozdrav!
Številka: 2351/PRED-253/2025/1
Datum : 18. 12. 2025
Igor Toplak
predsednik
Sindikat policistov Slovenije